Na začiatok je dobré objasniť si, čo vlastne chatbot je, prípadne aká je jeho základná funkcia. Chatbota môžeme jednoducho charakterizovať ako softvérovú aplikáciu, ktorá na fungovanie využíva umelú inteligenciu a spracovanie nám prirodzeného jazyka. Musí chápať, čo človek chce a dosahovať výsledok, aký sa od neho očakáva. Využíva sa najmä ako pomocník vo virtuálnom online prostredí, ktorý je k dispozícii pre komunikáciu so zákazníkmi.

Správne naprogramovaný chatbot musí byť schopný porozumieť rôznym typom otázok, ktoré mu budú ľudia klásť a relevantne na ne odpovedať. Prvá vlna využívania chatbotov nastala po tom, čo v roku 2016 vznikla nová aplikácia Messenger. Od tohto momentu sa chatbot začal využívať v rôznych sférach, či už v aplikáciách, na sociálnych sieťach, webových stránkach a podobne.

Aké môže priniesť benefity?

Skúsme teda zodpovedať otázku, prečo je efektívne chatbota využívať. Zo strany spotrebiteľov prichádzajú neustále vyššie očakávania na zvyšovanie kvality komunikácie so zákazníkom. Očakávajú non-stop servis, okamžité a presné zodpovedanie otázok v čo najkratšom čase. Aby sa ušetrili náklady, ale najmä čas, je veľmi výhodné zviesť chatbota vo forme livechatu, ktorý bude pre zákazníkov dostupný 24 hodín denne. Navyše, dopomôže vám zvýšiť konverzienávštevnosť webových stránok.

Dokáže plne nahradiť človeka?

Ešte stále však prevažuje u zákazníkov potreba ľudského kontaktu a niekedy nie je celkom možné nahradiť úplnú empatiu, ktorú vám virtuálny pomocník jednoducho poskytnúť nedokáže. Preto je na mieste, aby váš chatbot vedel zákazníkov presmerovať na „živého“ agenta, resp. reálneho  pracovníka v danej spoločnosti, ktorý im bude môcť poradiť či pomôcť.

Zdroje: Drift.com, Manychat.com