Máte webovú stránku, ktorá vám neprináša žiaden zisk, a napriek tomu si myslíte, že je dokonalá? To je chybou skoro každého podnikateľa. Niekedy sa zdá, ako keby mali cez oči nasadené ružové okuliare, ktoré im bránili vidieť realitu.
Máme pre vás jeden tip, ktorý vám pomôže uvedomiť si aktuálny stav, a tým je Google Analytics. Pomocou Google Analytics si dokážete pozrieť štatistiky ohľadom návštevnosti vašej stránky a miery odchodov na stránke. Ak sa miera odchodov blíži k miere návštevnosti, máte veľký problém. Vaša stránka nie je dostatočne atraktívna.

Čo to najviac zapríčiňuje?
Pamätáte sa na tie stránky, ktoré boli hitom v roku 2000? Mali preplnený obsah, navigačný panel ste mohli vidieť hode, vľavo, dole a tabuľková šablóna z nich priam len sršala. To už dnes neplatí.

Hlavná stránka by nemala vyzerať preplnene. Je mnoho štatistík, ktoré vám povedia, ako návštevníci vnímajú stránky, čo by na nich malo a nemalo byť. Dnes sú moderné čisté línie stránky, kde má každý text svoje vyhradené miesto a obsahuje požadované informácie. Hitom sú tiež responzívne stránky, ktorých zobrazenie je nastavené pre mobilné zariadenia. Preplnený obsah okrem neatraktívnosti  spôsobuje aj to, že sa predlžuje čas načítania stránky, čo odradzuje používateľa.

Hlavná navigácia by mala byť ideálne umiestnená buď v hornej alebo v ľavej časti. Hneď po príchode návštevníka na stránku, mu musíte ukázať, čo môže nájsť na vašich podstránkach. Prezeranie stránky by nemalo prebiehať, štýlom „hide and seek“. Čím dlhšie človek hľadá danú informáciu na webe, tým viac je frustrovanejší a následne je prinútený opustiť web (bez konverzie).

Chybou stránky sú tiež nudné a tuctové obrázky. Klasické obrázky, ktoré môže návštevník vzhliadnuť na každom druhom webe rovnakého zamerania, radšej nahraďte vlastnými profesionálnymi fotografiami. Vdýchnete tak stránke dušu a návštevníci budú s vami viac empatizovať.

Nezabudnite na Call-to-action, ktoré sa nemusí týkať len kúpi ale aj odberu noviniek a informácií. V prvom rade by ste mali zanevrieť na blikajúci banner cez celú šírku obrazovky. Dôležité je zamerať sa na to, aby ste to spravili nevtieralo a pútavo.
Dúfame, že vás naše rady zaujali. Ak si však neviete poradiť so svojou stránok, obráťte sa na tím odborníkov. Takých ľudí nájdete aj v ASData, ktorí vedia vyriešiť každý problém v oblasti informačných technológií.