Remarketingové reklamy vznikli najmä preto, aby firmy ľuďom opätovne pripomínali, o aký produkt, či službu mali záujem. Nezáleží na tom, kde ste si prezerali produkt. Reklamy si vás nájdu všade, na sociálnych sieťach, na stránkach i v prehliadači.
Firmy dokážu sledovať nákupné zvyklosti svojho publika, vďaka uloženým cookies v prehliadačoch. Ak zobrazená remarketingová reklama zaujme potenciálneho zákazníka, dôjde k zmene jeho nákupného správania, resp. konverzii. Čo znamená, že buď sa preklikne na produkt alebo ho rovno kúpi. Čo je cieľom každého marketéra, podnikateľa a obchodníka.
Ako vyťažiť čo najviac s remarketingu? Ako naplno využiť všetky dostupné príležitosti pre dosiahnutie konverzie?
- Význam
Najdôležitejší aspekt remarketingových kampaní je relevantnosť produktu alebo služby, ktorú opätovne prinášate publiku. Tým, že špecificky zacielite svoje reklamy, zvýši sa vám pravdepodobnosť dosiahnutia konverzie.
Najjednoduchší spôsob ako to urobiť, je ukázať potenciálnemu zákazníkovi konkrétny produkt, ktorý si pozeral na vašej stránke. To je známe tiež ako dynamický remarketing, ktorého reklamy sa zobrazujú v rotácii s výzvou k akcii „Shop now“. Takéto reklamy môžete pripraviť v rôznych variáciách.
- Nezabudnite na tlačidlo
Výzva k akcii je nevyhnutná na to, aby ľudia vôbec klikli na vašu reklamu. Tlačidlá sú dôležité najmä preto, lebo presne hovoria ľuďom, čo majú ďalej robiť. Pri voľbe textu, by ste mali brať ohľad na to, čo je vaším prvotným cieľom. Priviesť ľudí na stránku? Kúpiť produkt? Alebo si stiahnuť e-book?
Call-to-actons:
Zistiť viac Prihlásiť sa Subscribe Rezervovať
Zdarma na stiahnutie Zadarmo Stiahnuť sprievodcu Stiahnite tu
Kúp teraz Shop now Learn more Go to website Prejsť na stránku
- Načasovanie
Myslite aj na to, že človek, ktorý videl váš produkt, ho nemusí hneď kúpiť od vás. Na trhu je mnoho možností. Zverejňujte ľuďom svoje reklamy, aby si vás vryli do pamäti. Avšak nebombardujte ich! To môže byť koniec-koncov viac než otravné.
Vyskúšajte rôzne dĺžky zobrazovania reklamy a sami zistíte, čo je pre váš biznis najlepšie. Neodporúča sa však využívať databázu staršiu než 3 mesiace, keďže po troch mesiacoch sa ukončuje nákupné správanie.
- Dizajn
Bannery by mali odrážať vašu značku a vaše produkty. Nezabúdajte na nich zobrazovať svoje logo, pre zvýšenie povedomia o značke. Určte si brand manuál – farebnú schému, typ písma, ktoré budete využívať pri tvorbe vizuálov.
- Optimalizujte
Neustále testujte a optimalizujte svoje remarketingové kampane, aby ste dosiahli najväčšie konverzie a najlepšie výsledky.
Optimalizovanie nadovšetko:
– Tlačidlá a výzvu k akcii, ktoré privedú užívateľa k cieľu
– rozpočet a rôzne metriky,
– Vizuály a bannery, videá.
– Texty, nadpisy…