Sociálne mediá sú zoskupením online komunikačných nástrojov, ktoré sú založené na komunikácií, zdielaní príspevkov a spolupráci medzi ľuďmi. Patria tam všetky webové stránky a aplikácie, ktoré fungujú na princípe fóra, blogu, sociálnych sietí a iné.

Sociálne mediá sa postupom času stali nevyhnutnou súčasťou budovania značky a získavaní širšieho publika. Použitím sociálnych médií viete monitorovať svoj súčasný stav, sledovať konkurenciu, ale aj svojich zákazníkov. Taktiež vystupujú ako komunikačný nástroj pre mnohé firmy a organizácie. V rámci sociálnych médií existuje veľa nástrojov, ktoré sú niekedy efektívnejšie v porovnaní s tradičnými nástrojmi ako email a online reklama. Blogovanie a pridávanie príspevkov umožňuje firmám komunikovať so svojimi zákazníkmi, poskytovať online podporu a propagovať svoje produkty a služby.

Spoločnosť SocialCast vytvorila presvedčivú infografiku zoskupujúcu dáta z vaicerých zdrojov, ako eMarketer, the Center for Marketing at University od Massachussetts Dartmouth, Nielsen, a ako 500 najvyčších spoločností na svete využíva sociálne médiá. Orientovali sa hlavne na úspešnosť jednotlivých nástrojov sociálnych médií.
Pozrite sa, ako sa vybrané firmy chopili social media marketingu, ktoré sociálne médiá používajú, a prečo sú sociálne médiá také dôležité.

Zdroj: Panorama

Využitie sociálnych sietí ako komunikačného nástroja, infografika o sociálnych médiach