Vedeli ste o tom, že štandardnú reklamu v Google je možné rozšíriť o dodatočné odkazy? Odkazové nadstavby sú jedným z najčastejšie používaným rozšírením PPC reklamy, ktoré sú k dispozícii v Google Adwords. Inzerentom poskytujú možnosť propagovať ďalšie podstránky webu. Vďaka nim sa užívatelia dokážu rýchlejšie dostať k cieľu.
Značnú výhodu z toho majú aj inzerenti, ktorý na základe výsledkov, vedia posúdiť, ktoré podstránky sú najnavštevovanejšie, a o ktoré majú návštevníci najväčší záujem. Takže vedia, na čo treba vynakladať svoje úsilie, a čo treba zlepšovať.
Odkazy na podstránky alebo inak Sitelinks sú zvyčajne umiestnené pod štandardným titulkom, linkom a popisom PPC reklamy. Inzerenti majú tiež možnosť pridať popis pod ich Sitelinky v snahe rozvíjať kontext a používateľovi bližšie predstaviť danú podstránku.
Prečo by mali inzerenti používať Sitelinky pri výstavbe PPC reklám?
Implementácia odkazov na podstránky do PPC kampaní v Google AdWords môže poskytnúť inzerentom mnoho výhod, ako:
- Zvýšenie miery prekliknutia – reklamy využívajúce zobrazenie odkazov na podstránky dosahujú vyššiu mieru prekliknutia (až o 10-20%) ako reklamy bez odkazov.
- Zvýšenie miery konverzie – užívatelia majú možnosť rýchlejšie uderiť na konverzný bod.
- Nedochádza k zmene ceny za kliknutie – Priemerná cena, ktorú zaplatíte za kliknutie sa nemení. Cena za kliknutie na odkaz na podstránku je totožná s cenou za kliknutie na zobrazenú webovú adresu v tej istej reklame.
- Vytvorenie skratky – používateľom sprístupňujete rýchlejšiu cestu ako sa dostať do cieľového miesta.
Ako aplikovať Sitelinky?
Ak chcete vytvoriť odkazy na podstránky na úrovni kampane, postupujte podľa nasledovných krokov:
- Voĺba kampane – zvolíme si kampaň do ktorej chceme vložiť odkazy na podstránky.
- Zvolíme Rozšírenia reklamy/Ad extensions.
- V ponuke Zobraziť/View vyberte položku Rozšírenia o odkazy na podstránky/Sitelinks extensions.
- Vedľa odkazu Nastavenia odkazov na podstránky/Sitelinks settings kliknite na možnosť Upraviť/Edit.
- Pre pridanie nového odkazu na podstránku stlačíme tlačidlo Nový/New.
- Potrebné je vyplniť text a URL link podstránky. Odkazy na podstránku sú obmedzené veľkosť – 25 znakov.
- Pole Popis/Description je nepovinné.
- Nakoniec je potrebné uložiť vytvorený odkaz na podstránku pre zvolenú kampaň.
Vo všeobecnosti lepšiu úspešnosť zaznamenávajú reklamy odkazujúce na produktové skupiny (predajca áut – BMW, Škoda, Volvo…) ako na jednotlivé podstránky skupiny ako (rovnaký predajca áut – kontakt, info…). Vhodne voľte, ktoré odkazy vložíte do svojej reklamy, aby ste z nej dosiahli čo najväčší úžitok.
Toto a ešte viac vám dokáže zabezpečiť spoločnosť ASData v spolupráci s BlueWinston.com. Spoľahnite sa na našich špecialistov a my sa postaráme o vaše PPC kampane.
Neváhajte a kontaktujte nás:
ASData group, s.r.o.
Ing. Štefan Chochláč
+421 (0) 903 434 587
chochlac@asdata.sk
www.asdata.sk
www.bluewinston.com