Myslím si, že každý podnikateľ si neraz lámal hlavu nad tým, že mal nízku účasť na podujatí, alebo sa mu nezvýšil obrat na produktoch. Hoci to očakával po tom, ako rozposlal 1000 newslettrov s novou ponukou. V predchádzajúcom článku ste sa dozvedeli, prečo sa vaše e-maily nedostávajú na cieľové miesto. Na vine sú spamové filtre.

Aby ste predišli spamovým filtrom, mali by ste si pred odoslaním e-mailu skontrolovať obsah. Na uľahčenie kontroly sme pre vás zostavili 8 základných krokov, ako sa vyhnúť zlému obsahu.Tieto rady by vám mali pomôcť vyhnúť sa problému so spamovými filtrami. Na druhej strane bude e-mail prehľadnejší a zamedzíte tak tomu, že vás samotní používatelia zaradia do spamu, t. j. nahlásia obťažovanie. Môže to viesť k tomu, že sa zablokujú všetky prichádzajúce e-maily z vašej IP adresy.

Krok 1: Vyhnite sa spamovým slovám (napr. Kliknite sem!).
Krok 2: Nekopírujte do šablóny predpísaný text z textových editorov (napr. Word).
Krok 3: Vyhnite sa prehnanému formátovaniu textu (napr. iba veľké písmená, diakritika v strede textu, zvláštne písanie písmen a číslic, používanie rôznych štýlov písma a farieb, veľkosť písma väčšia ako 10/12 pt).
Krok 4: Udržujte rovnováhu medzi obrázkami a textom (napr. nie príliš veľa obrázkov alebo príliš veľké obrázky).
Krok 5: Nepoužívajte skracovače URL adries alebo zamedzte výskytu URL adries v texte.
Krok 6: Uveďte fyzickú adresu odosielateľa.
Krok 7: Pridajte do e-mailu možnosť zrušenia odberu.
Krok 8: Spravujte e-mailový zoznam adresátov (napr. ak klient nemá dlhší čas záujem o vaše emaily, vymažte ho zo zoznamu, nepoužívajte staré zoznamy).

Okrem predchádzajúcich krokov je dôležité aj zbieranie kontaktov a ich využívanie. V prvom rade sa vyhnite využívaniu platených zoznamov. Radšej si svojpomocne a poctivo zbierajte e-mailové adresy cez súhlas o zasielaní noviniek pri registrácií, pri výstavách, či samotnom zápise do zoznamu. Nezabudnite tiež odoslať e-mail hneď po zápise, aby klient na vás nezabudol. Predídete tak neoprávnenému nahláseniu spamu.