Zdá sa, že vlastníci web stránok urobia čokolvek, len aby sa dostali k vášmu emailu. Svoj email musíte zadávať pri sťahovaní elektronických dokumentov, vytvorení účtu alebo online nakupovaní. Veľa stránok je založených na tom, že sa môžete prihlásiť pomocou sociálnych sietí. Avšak mnohí si neuvedomujú, že je to len kvôli tomu, aby sa vlastníci webu ľahšie dostali k emailovým adresám. Ak sa príhlásite napríklad cez Facebook, Facebook API im sprístupní vaše meno a email.

Vedeli ste, že email je najväčšou online sociálnou sieťou? Povedzme si úprimne, kto v dnešnej dobe nemá založený aspoň jeden emailový účet. Ja osobne mám minimálne tri, ktoré používam už niekoľko rokov. Toto je ten hlavný dôvod, prečo je email marketing taký populárny. 
Dnes vám prezradíme niečo o dôležitosti emailov a newsletterov.

Ľudia pravidelne kontrolujú svoje emaily 
Ľudia si neustále kontrolujú svoje emailové schránky aj napriek nechceným spamom. Niekomu sa to môže zdať ako bezvýznamný bod, no keď si to premientete do Facebooku, tak používateľ po prihlásení do svojho účtu vidí len približne 5-10 % z prípevkov. Pri email marketingu je jedíný risk ten, že email nemusí byť otvorený používateľom, ak má nezaujímavý nadpis, poprípade “call to action” alebo môže rovno poputovať do spamu. Výhoda je, že ak používateľ nebudete dlhý čas prihláseny na svojom emailovom konte,  emaily sa nevymažú a vie si ich dodatočne pozrieť.

Môžete sa spojiť so svojimi čitateľmi, zákazníkmi
Tajomstvo úspechu je vybudovanie si vzťahu s ľuďmi, pretože dobrý vzťah vedie k lepšiemu obratu. Na druhej strane zle udržiavaný alebo vytvorený vzťah smeruje k strate zákazníckej dôvery.
Skúsení marketéri vedia, že úspech kampane závisí od spojenia sa s cieľovým publikom.

Zacielenie publika
Email marketingové služby a rôzne aplikácie vám umožnia odoslať emaily vybranej skupine ľudí z vášho zoznamu. Viete si prispôsobiť cielenie emailov podľa špecifických znakov a segmentov. Tieto nástroje vám dávajú veľkú kontrolu na tým, kto v konečnom dôsledku uvidí váš email a kto nie.

Využívanie analýz
Viete sledovať rôzne metriky, ako napríklad kliknutia, mieru otvorenia emailu, mieru odberu, návratnosť investícií, mieru odhlásenia z odberu, zdielanie na sociálnych sieťach a iné.

Email marketing je nákladovo efektívny 
V porovnaní s inými reklamnými médiami, email marketing nie je len najefektívnejší spôsob zacielenia publika, ale je jeden z najlacnejších nástrojov, ktoré môžete použiť.

Ako začať ? 
Na záver vám dáme menšiu radu. Uistite sa, že váš newsletter je graficky navrhnutý v dizajne webovej stránky, aby v ňom bola cítiť rovnaká firemná identita.
Emaily odoslané z vášho servera budú mať pravdepodobne oveľa nižšiu mieru doručenia než emaily odoslané z profesionálnej email marketingovej spoločnosti. Pokiaľ hľadáte nástroj na tvorbu a spravovanie newsletterov, už onedlho sa spúšťa RedWinston e-Commerce Newsletter builder. Buďte prvý, kto vstúpy do interaktívneho sveta newsletterov.