Všimli ste si nedávno zmeny vo vyhľadávači Google? 
Vyzerá to tak, že Google testoval nový formát reklamných štítkov u PPC reklám. Ako sme na to prišli? Jednoducho sme si to všimli v Google vyhľadávači. Hoci, mohli ste to ľahko prehliadnuť, keďže dočasne boli zmenené len štítky reklám.

Je známe, že rôzne farby majú rozdielny vplyv ľudskú myseľ. To platí aj vo svete reklám a PPC kampaní. Toto testovanie sa osvedčilo hlavne pri zvyšovaní efektívnosti call-to-action tlačidiel. V prípade Google ide o display a štítky platených reklám.

S určitosťou nevieme presne povedať, prečo si vybrali práve zelenú farbu, keďže mali na výber celú škálu farieb. Je viac než pravdepodobné, že sa snažili, aby výsledná reklama nevzbudzovala v ľuďoch pocit platenej reklamy, ale aby vyzerala ako organické vyhľadávanie. Dedukujeme to najmä z toho hľadiska, že farba štítku sa zhodovala s farbu URL adresy v danej reklame.
Pokiaľ ľudia nevnímajú reklamu ako platenú reklamu ale organický výsledok, je viac než pravdepodobné, že na ňu kliknú. To bol tiež jeden z dôvodov, prečo sa Google rozhodol o odstránenie bočného panela reklám.

Rozdiel medzi klasickým a testovaným zobrazením PPC reklamám v Google vyhľadávaní
Klasické zobrazenie je sprevádzané žltými reklamnými štítkami, ktoré naznačujú divákovi, že ide o platenú reklamu.

PPC reklamy v Google nám nachvíľu ozeleneli, google reklamy vo vyhľadávaní

Počas jedného dňa sa Google pohral s farbami, a tak povediac nachvíľku nám ozelenel. Reklamné štítky zmenili farbu podľa URL adresy.

PPC reklamy v Google nám nachvíľu ozeleneli, PPC reklamy v google vyhľadávaní