Dostali sme niekoľko otázok od PPC špecialistu Áron Bay, ktorý žije a pracuje v Maďarsku. Tu si môžete prečítať naše odpovede o nástroji BlueWinston, ktorý vyvíjame pre e-shopy z celého sveta – ako prebieha vývoj nástroja, aké segmenty majú najlepšie výsledky a aj niečo o ďalších plánoch.
Aké boli vaše ciele, keď ste začali vyvíjať nástroj BlueWinston?

BlueWinston.com vznikol ako agentúrny nástroj pre našich klientov, ktorým sme spravovali obrovské Google Search kampane. Počas toho vznikol dopyt a hlavne potreba na vytvorenie nástroja, ktorý by vedel automaticky generovať textové reklamy na 100-ky, 1000-ky ba až 10-tisíce produktov.

Ak by ste mali povedať len jednu vec, čo bolo najťažšie pri vývoji tohto nástroja?
Jednoznačne user interface. Samotne prostredie bolo a aj dodnes je najťažšou vecou pri tvorbe samotného nástroja. Nástroj ma 100ky funkcií, ktore fungujú na pozadí a o ktorých klient v podstate ani nevie, ale spraviť prostredie front-end prehľadné je najťažšia vec vôbec =)

Aké segmenty v rámci ecommerce majú najlepšie výsledky?
Najlepšie výsledky sú u e-shopov, ktoré predávajú produkty, ktorých názov (meno) vie potenciálny zákazník a hľadá ich priamo cez Google Search. Sú to hľavne produkty z oblasti pneumatiky, elektronika, kozmetika, parfémy, knihy, značková obuv, športové doplnky a mnoho ďalších. Jednoduchšie a kratšie je skôr spomenúť, ktoré segmenty sú najmenej vhodné a to sú práve fashion stores a apparel.

Máte aj klientov, ktorí majú špecifické požiadavky?
Samozrejme a sme im veľmi radi. Často krát sú to práve agentúrni klienti, ktorí majú množstvo účtov (e-shopov) bežiacich pod BlueWinston.com.

Myslím si, že proaktívna podpora bude v blízkej budúcnosti najdôležitejšia konkurenčná výhoda. Čo si o tom myslíte?
Celú našu support politiku a predajnú politiku sme postavili prave na tomto. Ku každému klientovi pristupujeme osobitne a snažíme sa mu venovať na 100% do doby, kedy mu kampane fungujú samostatne a v podstate samotný nástroj už nemusí vôbec riešiť.

Ako dlho trvá, z vašich skúseností, celý implementačný proces?
Je to veľmi rôzne. Zavísí, či e-shop je pod správou agentúry alebo e-shop sa napojil sám a využíva nástroj svojpomocne. V priemere však trvá doba, kým klienta oboznámime s informáciami a začne nástroj reálne využívať asi 5-7 pracovných dní.

Koľko ste mali platiacich klientov v roku 2017?
V roku 2017 sme mali dokopy cca 300 platiacich a cca 600 testovacích userov. Dnes je toto číslo už 450+ platiacich užívateľov mesačne.

Aké sú vaše plány do budúcna? Budete vyvíjať ďalší PPC softvér alebo budete pracovať na nových funkciách pre BlueWinston?
Aktuálne pracujeme znova na zjednodušení samotného procesu tvorby kampaní. Vyvíjame tzv. BlueWinston express funkciu, kde jednoduchým zodpovedaním otázok klient vytvorí ihneď produktové, produktovo-skupinové a DSA kampane pre všetky, prípadne vybrané produkty vo svojom e-shope. Následne bude implementácia nových Google automated scripts pre manažovanie produktových kampaní a do konca roka 2018 by sme chceli stihnúť aj implementáciu Google Shopping campaigns.