Ak ste si začali odpovedať na otázky z predchádzajúceho článku (z oblasti demografie, správania a osobnosti zákazníkov), je veľmi dôležité použiť toľko reálnych údajov, koľko sa dá. Takže to nerobiť štýlom „som lenivý marketér“ a vymýšľať si odpovede, ktoré budú vyhovovať mojim očakávaniam, ale vždy mať podložené fakty spoľahlivými materiálmi. Hoci niekedy sa môže stať, že sa dostanete k otázke, ktorú nebudete vedieť odpovedať.
Napriek tomu, že si budete istý o dokonalosti vášho výtvoru, odporúčame vám ísť do hĺbky a celý výstup si aspoň 2-krát prekontrolovať. Na konci všetkého, ak by ste dali zákazníkovi zodpovedať rovnaké otázky, jeho odpovede by mali byť identické s vašimi.
Pamätajte, tieto otázky nie sú len pre B2C spoločnosti!
Keďže hovoríme celý čas o zákazníkovi, je veľmi ľahké domyslieť si, že tento článok je orientovaný na Business-to-customers spoločnosti. Musíme vás vyviesť z omylu. Príprava zákazníckych profilov je rovnako dôležitá aj pre B2B spoločnosti. V tomto druhom prípade je ale zákazníkom firma a nie fyzická osoba. Pri B2B si musíte trošku pozmeniť svoje otázky, ktoré budú zamerané skôr na ročný príjem, rozpočet, preferencie, firemnú identitu a iné.
Neexituje jeden typ zákazníka
Chceli by sme vám ešte pripomenúť, že spoločnosti nikdy nevyhovejú každému zákazníkovi rovnako. Pozorne sa pozrite na svoje údaje a vytvorte si viac než len jeden zákaznícky profil. Prečo asi? Najlepšie je si vytvoriť najmenej 2 alebo 3 zákaznícke profily, ktoré sa budú môcť použiť v rôznych situáciách, v ktorých sa firma bude nachádzať. Vďaka tomu sa pri vymýšľaní rôznych kampaní a stratégií môžete zamerať, ako čo najlepšie osloviť svoju cieľovú skupinu.
Máte skúsenosti so zákazníckymi profilmi?
My v ASData máme skúsenosti s vytváraním profilov pre B2B aj B2C klientov, čiže musíme byť v neustálom strehu, keďže každá firma má iný okruh zákazníkov. Ako ste na tom vy s vytváraním zákazníckych profilov? Počuli ste o tom prvý krát alebo s tým máte skúsenosti? Radi by sme počuli, čo máte namysli. Neváhajte zanechať komentár na našom blogu alebo sa s nami rovno stretnite.