Zameriavali ste sa niekedy pri svojich marketingových stratégiách na vašich zákazníkov ? Kto sú a čo chcú? Aká je ich skrytá potreba? V dnešnom článku vám ukážeme pár tipov, ako si vytvoriť dokonalý profil zákazníka.

Aká je demografia vašich zákazníkov?
Veľa ľudí si zhrnie informácie o svojich zákazníkoch všeobecne a povrchne. No mali by ste sa  pozerať na demografiu aj z iného uhla pohľadu. Hlavne ako sa tieto informácie týkajú vášho zákazníka.
Zakaždým  vám dávame pár otázok, ktoré by ste mali vedieť zodpovedať o vašich zákazníkov:

  • Aký je vek vašich zákazníkov alebo vekové rozpätie?
  • Aké je pohlavie zákazníka?
  • Aký je stav zákazníka? Majú deti?
  • Akým jazykom hovoria?
  • Kde žijú? Či sa zdržiavajú len doma alebo aj cestujú?

Zodpovedanie si takýchto základných otázok je najzákladnejším krokom k vytvoreniu si zákazníckeho profilu.

Aké je správanie vašich zákazníkov?
Druhým krokom je zameranie sa na správanie zákazníkov. Aký je ich príjem alebo spoločenská trieda a následne zistiť, ako sa rozhodujú a aké je ich nákupné správanie.
Tieto otázky by ste mali vedieť zodpovedať o vašich zákazníkoch:

  • Ako vaši zákazníci míňajú peniaze, ktoré zarobia?
  • Ako vaši zákazníci hľadajú služby?
  • Akú služby podobné vašim využili v minulosti?
  • Aké ciele majú vaši zákazníci po profesionálnej a personálnej stránke?

Aká je osobnosť vášho zákazníka?
Táto časť tvorby zákazníckeho profilu sa môže zdať vtipnejšia, najmä ak máte veľkú predstavivosť. Pamätajte, že počas zodpovedania profilových otázok, musíte byť maximálne úprimný a realistický. Určite nechcete obchodovať so zákazníkom, ktorý nie je vašou cieľovou skupinou, ale skôr sa zamerať na zákazníka, ktorého chcete mať.
Tieto personálne otázky by ste mali vedieť zodpovedať o vašom zákazníkovi:

  • Aké sú ich záujmy?
  • Aké majú hodnoty?
  • Ako sa vidí váš zákazník v porovnaní s niekým iným?
  • Čo je pre nich najdôležitejšie?

Pokračovanie článku si prečítate už v najbližšom článku na blogu ASData.