V zahraničí sa stal tento pojem už relatívne známy a určite sa postupne etabluje aj na naše územie. No zatiaľ, si povedzme, čo je vlastne ten Native advertising, a prečo spôsobuje taký rozruch?

Niektorí si myslia, že sú to len reklamy zverejňované na Facebooku, Twitteri alebo na iných sociálnych sieťach. To však nie je úplne pravda.
Native advertising je reklamnou stratégiou, ktorá zahŕňa vytvorenie a umiestnenie obsahu tak, že sa prispôsobuje kontextu UX. Jednoduchšie povedané, reklama je špeciálne vytvorená pre konkrétnu webovú stránku. Obsah zodpovedá formátu a dizajnu celému zvyšnému obsahu stránky, kde sú inzerované reklamy. Jedná sa o neprerušovanú formu reklamy, ktorá drží krok s užívateľskou skúsenosťou na webstránke, pri čom je platený priestor na inzerovanie.
Native advertising sa ukázal ako nový vzrušujúci spôsob pre digitálnych marketérov pri povzbudzovaní svojich zákazníkov, a ako nový zdroj príjmu z reklamy pre vydavateľov.
V jazyku Native reklamy, môžu byť príspevky:

  • sponsored – značka platí vydavateľovi, aby vytvoril obsah,
  • branded – značka vytvára obsah a vydavateľ ho publikuje.
NATIVE ADVERTISING vo svete marketingu, ASData facebook príspevok

Tento prístup prináša aj určité výhody v podobe vyššej pravdepodobnosti, že vaše reklamy budú vzhliadnuté, a väčšej šance dosiahnutia spotrebiteľskej dôvery v značku prostredníctvom vydavateľa.
Ak túžite po dodatočných informáciách o Native advertisingu, pripájame vám zaujímavú infografiku od spoločnosti Huffington Post.

NATIVE ADVERTISING vo svete marketingu, native age infografika