Čo si ten Google zase na nás pripravil? Textové reklamy, ktoré sa zobrazovali od roku 2000 na pravej strane vo výsledkoch vyhľadávania, sú už bohužiaľ minulosťou.

Prednedávnom vám stačilo zadať kľúčové slovo do vyhľadávača (napríklad práčka), a hneď sa vám v pravej časti zobrazili rôzne reklamy a ponuky internetových obchodov. Zmena sa dotkne nie len spotrebiteľov, ale aj spoločností resp. inzerentov. Táto úprava dáva marketérom menší priestor na inzerciu, takže aj menej reklamných miest, o ktoré sa bude musieť bojovať. Môžeme teda očakávať, že to so sebou prinesie aj zvýšenie ceny za preklik. Keep calm!

Reklamy v bočnom panely boli stopnuté v polovici februára a prinieslo to mnoho obáv. Ľudia sa často mýlia a reagujú prehnane na zmeny. Ako to bolo v predchádzajúcom prípade. Výsledky prieskumu Wordstream ukázali, že len 15% kliknutí pochádzalo z bočného a spodného reklamného panela. Tým pádom by to nemalo ohroziť cenu. Navyše Google rozšíril reklamy nad výsledkami vyhľadávania o štvrté miesto. Výhodu nových „Fourth top ads“ je, že vyzerajú ako výsledok organického vyhľadávania s dostatočnými informáciami, čiže na ľudí pôsobia prirodzenejšie.

Dôvodom zmeny je tiež orientácia spoločnosti Google, ktorá dlhšie smeruje svoju stratégiu na mobilné zariadenia. V minulosti nás o tom presvedčil Mobile-friendly test alebo znižovanie skóre stránkam, ktoré nespĺňajú funkciu responzívnosti. Svojou stratégiou chce priviesť ľudí k tomu, aby čoraz viac využívali mobilné zariadenia.