Odosielanie a prijímanie emailov sa dramaticky zmenilo od doby, kedy Ray Tomlinson vytvoril email v roku 1972. Rovnako napredoval aj email marketing, ktorého vývoj ovplyvnila najmä zmena spotrebiteľského správania a rozvoj technológii. Na začiatku si zákazníci predstavovali pod pojmom email marketing len kopu spamov zahlcujúcich ich emailovú schránku.V podstate mali pravdu. Jediné čo marketéri urobili bolo, že si odkúpili zoznam emailových adries, na ktoré následne rozosielali emaily nič netušiacim zákazníkom. To viedlo k veľkej miere odhlasovania sa z emailov a nedôvere k danej spoločnosti.
Postupom času sa podnikatelia uvedomili, a začali brať ohľad na personalizáciu a na význam pútavých grafických návrhov. Viaceré značky pochopili potrebu získania autentických odberateľov, ktorí sú v prvom rade lojálnymi zákazníkmi. Táto taktika nakoniec viedla k vyššej miere pre-klikov, online nákupov i povedomia o značke. Na základe štúdií ExactTarget až 70 % ľudí otvoria emaily od svojich obľúbených značiek.
Email marketingové kampane začínajú využívať personalizáciu a údaje o zákazníkoch, ktoré pomáhajú odosielať diferencovanú správu spotrebiteľovi. Medzi takéto údaje zahŕňame napríklad: históriu nákupov, vyhľadávané produkty, interakciu, lokalizáciu, vzťah zákazníkov k značke, nasledovníkov sociálnych médií a iné.
Pomocou týchto údajov vie predajca zamerať svoje úsilie na vytvorenie vhodnej správy a silnej výzvy k akcii.
Čím ďalej, tým väčšie používanie smartphone-ov prinútilo marketérov odkloniť sa k responzívnym dizajnom emailov. Tým pádom sa zobrazenie emailov prispôsobuje zariadeniu, ktoré spotrebitelia momentálne používajú. Či už ide o smartphone, tablet alebo iné prenosné zariadenia. BlueHornet uvádza, že 70% zákazníkov okamžite vymaže email zo svojej schránky, pokiaľ sa im nezobrazuje správne.
Aké zmeny v email marketingu ste zaznamenali vy a aké zmeny ešte očakávate? Dajte nám vedieť!