Dnešná doba digitálnych technológií a aktivít v online priestore prináša rozličné nástrahy, vrátane tých s podobou zneužitia osobných údajov publika. Práve preto EÚ kladie dôraz na nariadenie GDPR, ktoré v rámci vzťahu “online inzerent – online používateľ” posúva aj v súčasnosti na vyšší level. A to pomocou nasadenia CONSENT MODE V2do 6.3.2024!

Čo je CONSENT MODE V2?

Consent mode V2 prichádza v reakcii na DMA (Digital Marketing Act) ako vylepšený mechanizmus od Google. Na základe získania súhlasu používateľov z webového banneru efektívnejšie a flexibilnejšie spracováva ich osobné údaje, pričom dbá na pravidlá a právne predpisy ochrany týchto dát. Tento súhlas je potrebný napr. na používanie funkcií merania, či prispôsobenie reklám a remarketingu. Aktualizovaný model bol v rámci pôvodného Consent mode zabezpečujúceho ukladanie osobných údajov (ad_storage, analytics_storage) doplnený o dva nové parametre:

  • ad_user_data – súhlas, ktorý bude udelený spoločnosti Google s využitím dát o používateľoch na ďalšie reklamné ciele

  • ad_personalization – súhlas udelený pre zasielanie personalizovanej reklamy

Prečo CONSENT MODE V2?

Tento nový režim získania súhlasu nepredstavuje len ďalšiu možnosť, ale legislatívnu POVINNOSŤ ako lepšie spracovávať a následne pracovať s údajmi svojich návštevníkov na webe. Nezavedením taktiež vstupujete do rizika nedostatku relevantných informácií o návštevníkoch vášho webu, a teda do ohrozenia výkonnosti svojich reklamných kampaní, v podobe výpadku zberu konverzií či zberu nových publík. S poklesom konverzií či s chybným cielením reklamy sa staviate do postavenia s konkurenčnou nevýhodou, pričom môžete rátať so zbytočne vloženými finančnými výdavkami do vašej reklamy.

Implementácia CONSENT MODE V2

Odporúčaným spôsobom zavedenia nového režimu súhlasu je využitie CMP (Consent Manangement Platform) partnera ako nástroju, ktorý zabezpečuje dodržanie všetkých nariadení EÚ súvisiacich s ochranou osobných údajov používateľov. Samotnú implementáciu viete vykonať cez kompatibilný nástroj ako je aj Google Tag Manager (GTM). V ňom aktualizujete nastavenia súhlasu na verziu Consent Mode V2, čo zahŕňa rozloženie súhlasu na rôzne účely ako napr. reklamné, analytické…

Implementovanie s ASData

Ako sme už v samotnom úvode spomínali implementáciu aktualizovaného režimu súhlasu je nutné vykonať do 6.3.2024. Nezavedený Consent Mode V2 po uplynutí tohto dátumu môže značne ohroziť vaše reklamné intencie v dôsledku straty podstatných údajov.

A práve preto sme tu MY! Náš tím, v ASData, Vám vie s týmto problémom pomôcť jednoducho, a čo je podstatné, hlavne rýchlo. Sme schopní Vám nasadiť cookie consent plugin v rozmedzí 4 – 6 hodín, a to bez mesačných poplatkov. A čo je plus? Služba sa samozrejme vzťahuje aj na každú ďalšiu doménu vykonanú v rozmedzí 1-2 hodín. Pomôžeme vám aj prípade, ak si želáte prejsť z platenej služby na práve tú neplatenú, a tým rádovo ušetriť stovky až tisícky eur. V porovnaní s konkurenciou sme schopní Vám danú službu zabezpečiť jednorázovo, bez ďalších pravidelných, či už mesačných poplatkov.
Preto neváhajte a kontaktujte nás!

Pre viac informácií si prečítajte náš ďalší článok