Na začiatok, nikto nie je neomylný. Každý sa môže pomýliť, či sa to týka každodenných, rodinných alebo pracovných rozhodnutí. Takéto chyby môžu spraviť aj inzerenti pri tvorbe PPC kampaní.
Potom, keď sa tieto reklamy dostanú do vyhľadávania, tak nám skúsenejším zostáva len chytiť sa za hlavu a čudovať sa.

Chyby spojené s PPC reklamami sú problémom nie len marketéra, ale aj zadávateľa. Výdaje za uskutočnené vady v reklamách alebo napravenie každého jedného problému môže v konečnom dôsledku navýšiť rozpočet až o 70%. Medzi takéto problémy môžeme zaradiť, napríklad chyby vzniknuté pri vytváraní PPC kampane, spôsobené nedostatočným testovaním alebo odhalené klikacie podvody.

Takže na čo by ste si mali dávať pozor a na čo by ste sa mali zamerať pri tvorbe PPC reklamných kampaní?

Kľúčové slová – V tomto prípade je dôležité nebyť lenivý pri tvorbe PPC kampane. Dôraz by ste si mali dať hlavne pri vymýšľaní a stanovení kľúčových slov. Čím viac variácií kľúčových slov zadáte, tým menej zaplatíte za kliknutie. Vyššiu pozíciu môžete dosiahnuť práve tým, že správne spárujete vaše kľúčové slová.
Nájdite si čas a pozrite sa na vaše webové štatistiky, aby ste určili správne variácie slov. Tým premeníte zoznam kľúčových slov zo 100 na 200 slov.

Prvá pozícia – Nestrácajte čas tým, aby ste sa dostali na prvú pozíciu vo vyhľadávaní. Nie je to najlepšou stratégiou, najmä v prípade, ak platíte veľa za kliknutie a ponuka kľúčových slov je široká. Je viac než pravdepodobné, že na vás budú klikať aj ľudia, ktorí o vaše služby nemajú záujem. Preto je skôr výhodnejšie dosiahnuť tretiu pozíciu vo vyhľadávaní.

Strata relevácie na vstupnej stránke – Čokoľvek poviete vo svojej reklame, zopakujte to tiež na svojej stránke, kam presmerujete (preklikom) svojho zákazníka. Ak to tak nebude, zákazníci môžu odísť z vašej stránky, pretože informácie v reklame neboli správne podložené aj na danej stránke.

Nudné reklamy – Veľa inzerentov robí tú chybu, že vytvára reklamy cez kopírak.  Vytvárajú podobné reklamy ako ich konkurencia, aby zapadli do skupiny. Nie je to  úplne správne. Keď budete vytvárať reklamu musíte byť jedineční, ale aj relevantní. Dávajte si pozor na to, aby ste vaším textom cielili na správnych zákazníkov.

Telefónne čísla – Použitie telefónneho čísla v PPC reklame je sčasti chytľavé pre oči, avšak v marketingu neúčinné. Jediné, čo tým dosiahnete, je mrhanie voľného priestoru vyhradeného na vašu správu a posolstvo.
Tieto chyby nie sú zďaleka všetky, na ktoré môžete natrafiť. Najbližšie vám prinesieme ďalšie vady, ktoré môžu postihnúť vaše reklamné kampane aj s opatreniami na predídenie.

Bojíte sa, že vaše PCC kampane sa dostanú do nesprávnych rúk. Na spoločnosť ASData  sa môžete spoľahnúť.

ASData group, s.r.o.
Ing. Štefan Chochláč
+421 (0) 903 434 587
chochlac@asdata.sk
www.asdata.sk
www.bluewinston.com