Podľa niekoľkých štúdií (TNS Slovakia) sa zistilo, že tínedžeri (12-26 rokov) nemajú problém stráviť na sociálnych sieťach aj 4 hodiny denne, z čoho najviac navštevovanou sociálnou sieťou je Facebook, ktorú navštevuje až 81% z nich. Facebook má veľkú výhodu v tom, že používatelia môžu na jednom mieste spoznávať nových ľudí, komunikovať s priateľmi, hrať hry, organizovať skupiny, udalosti, písať príspevky, pridávať fotografie, komentovať a zdieľať, čo sa im páči.

Štúdie tiež ukazujú, že až 24% ľudí sa každý deň prihlási na Facebook, pričom si až 4-krát počas dňa skontroluje profil. Toto všetko nám napovedá, že sociálne siete sú miestom, kde sa zdržuje najviac ľudí, a preto ak sa chystáte podnikať, je to najvhodnejšie miesto, kde môžete ľahko a lacno osloviť svojich potenciálnych zákazníkov.

 7 tipov ako osloviť a zaujať ľudí na Facebooku:

  1. Zákazníci musia vidieť, čo robíte a ako im môžete pomôcť.
  2. Zákazníci vás musia vnímať ako profesionála a odborníka.
  3. Musíte sa správať profesionálne.
  4. Musíte ukazovať svoje výsledky.
  5. Musíte získavať odporúčania.
  6. Nesmiete používať manipulatívne techniky.
  7. Musíte byť spoľahlivý a plniť vaše sľuby.

Zákazníci musia vidieť, čo robíte a ako im môžete pomôcť

V prvom rade ľudia musia vidieť, čo robíte. Treba prezentovať svoje aktivity na svojej oficiálnej firemnej stránke alebo na firemnej stránke na Facebooku. Veľmi dôležité je mať vyplnený profil (čo ste, čo robíte a ako), plus v akých ďalších oblastiach môžete vašim zákazníkom pomôcť.

Zákazníci vás musia vnímať ako profesionála a odborníka

Je jednoduché prečítať si vyplnený profil alebo charakteristiku spoločnosti, no oveľa ťažšie je tomu aj uveriť. Preto v tom treba zákazníkov donekonečna utvrdzovať. Dôležité sú tri zásady: musíte vyzerať ako odborník, musíte používať slovník odborníka a v neposlednom rade musíte robiť také veci, ktoré o vás povedia, že ste odborník.

Musíte sa správať profesionálne

Musíte vystupovať ako odborníci, aby si uvedomili, že vy ste tí praví, ktorí im môžu pomôcť vyriešiť ich problém. Ľahko sa to dá vyriešiť pravidelným pridávaním príspevkov z oblasti, v ktorej podnikáte alebo blogovaním, kde ukážete zákazníkom, že ste naozaj odborníci.

Musíte ukazovať svoje výsledky

Na začiatok je dobré položiť si tri otázky, ktoré vám odzrkadlia aktuálnu situáciu, v ktorej sa nachádzate:

  • Koľko ľudí z vášho okolia vie, čo robíte?
  • Koľko z nich vás považuje za odborníka v danej oblasti?
  • Koľko z nich pozná vaše výsledky?

Ak sú vaše odpovede slabé, malo by to byť pre vás podnetom na to, aby ste s tým niečo spravili. Nebojte sa ľuďom hovoriť o vašej práci, nebojte sa to dokumentovať. Stačí pridať príspevok o vašej činnosti, zákazke alebo inej aktivite z práce a hneď si vás vaši známi všimnú.

Musíte získavať odporúčania

Pýtali ste sa doteraz vašich zákazníkov, či boli s vašou prácou spokojní? Ak nie, mali by ste to začať robiť. Ak sa bojíte negatívnej kritiky, tak by ste mali od toho upustiť, pretože na negatívnej kritike sa najlepšie vychytávajú muchy. Vďaka tomu budete už len lepší a lepší. Pri kladnej kritike vás budú ľudia považovať za väčšieho a väčšieho experta. Pustite sa preto do zbierania odporúčaní a referencií!

Nesmiete používať manipulatívne techniky

Veľa predajcov používa rôzne nekalé praktiky, aby nalákali zákazníka, no ak sa stane, že ho zákazník prekukne, je tam veľmi nízka pravdepodobnosť, že zákazník ešte niekedy využije jeho služby.

Musíte byť spoľahliví a plniť naše sľuby

Vždy sa držte pravidla „byť spoľahlivý a plniť svoje sľuby“, pretože to odzrkadľuje vás a vaše podnikanie. Ak sa nebudete držať tohto pravidla, môže sa stať, že nespokojní zákazníci to dajú najavo slovným ohováraním a tým stratíte ďalších potenciálnych klientov. Pamätajte, že najlepší zákazník je spokojný zákazník!