Každý vie, že základom každej dobrej webovej stránky, je v podstate kvalitne vystavaná domovská stránka. Je najdôležitejšou časťou vašich stránok, pretože je prvým krokom používateľa, keď vstúpi na vašu stránku. V tomto momente si začína tvoriť asociácie k stránke. Preto musí vaša stránka ohúriť a hlavne presvedčiť návštevníkov k tomu, že je pre nich tá pravá. Následne ich musí prehľadne navigovať na stránke, aby návštevníci mohli nájsť všetky potrebné informácie.

S cieľom získania vysokého hodnotenia domovskej stránky, by ste sa mali zamerať na určenie vyhľadávacích výrazov, ako názov spoločnosti alebo obchodné meno, a kľúčové slová, ktoré sú úzko spojené s činnosťou spoločnosti.
Domovská stránka avšak nie je len o kľúčových slovách. Hlavným účelom domovskej stránky nie je vyhľadávanie na základe kľúčových slov, ale:

  • privítanie návštevníka,
  • identifikovanie hlavného produktu, služby účelu spoločnosti,
  • sprievodca stránkou – navigátor medzi jednotlivými podstránkami.

Pokiaľ chcete zabezpečiť, aby vaša stránka dosiahla čo najlepšie hodnotenie na základe kľúčových slov, treba hlavne optimalizovať kľúčové slová vašich sekundárnych stránok. Čím viac stránok optimalizujete, tým lepší bude váš výsledok.
Hoci by ste sa mali v prvom rade zamerať na optimalizovanie kľúčových slov individuálnych stránok vašej webovej stránky, stále je tam niečo, čo môžete urobiť aj pre optimalizovanie vašej domovskej stránky.

  • Názov webovej stránky by mal byť orientovaný na názov spoločnosti alebo hlavný produkt, či službu.
  • Na domovskej stránke by malo byť štruktúrované menu, ktoré zabezpečuje prístup na všetky podstránky a individuálne stránky.
  • Na domovskej stránke by mal byť identifikovaný hlavný produkt alebo účel stránky.
  • Domovská stránka by mala obsahovať dobré a kvalitné produktové obrázky.
  • Nepridávajte na domovskú stránku prehnané prelinky. Na jednotlivé podstránky by mal byť prístup z navigačného menu alebo z vyhľadávacieho okna.
  • Pridajte na vašu domovskú stránku kontaktné informácie, čím ukážete návštevníkom, že ste dôveryhodní partneri.