Veľa ľudí robí tú chybu, že sa bezhlavo pustia do plánovania reklám na sociálnych sieťach, a pri tom si ani nenaštudujú ako to robí. Inak povedané ako vyzerá štruktúra reklamnej kampane. Ak sa správne vytvárať kampane a jednotlivé nastavenia, uľahčí vám to život a naviac ochráni rozpočet.
Štruktúra reklamnej kampane sa skladá z troch základných častí:

  • kampaň,
  • sada reklamám,
  • reklama.

Tieto tri kategórie vám zabečia, aby nastavená reklama fungovala podľa vašich očakávaní. Cieľové je aby reklamy oslovili správny okruh používateľov Facebooku.
Pri vytváraní reklamy začínate svoju cestu v záložke Kampaň, kde vyberáte účel kampane. Za účel sa pokladá požadovaný výsledok, ktorý chcete docieliť kampaňou. Napríklad ak sa rozhodnete propagovať svoju stránku, reklama sa nastaví aby sa zvyšoval počet „Páči sa mi to“ na vašej stránke.

Po vytvorení kampane a nastavenia jej účelu nasleduje vytvorenie sady reklám. Týmto krokom nastavujete funkčnosť reklamy. Presne viete nastaviť zacielenie publika (lokalita, pohlavie, vek a iné charakteristiky), rozpočet, plán a umiestnenie reklamy.

Keď máte v sade reklám zadefinované vaše požiadavky na reklamu, začínate vytvárať 1 alebo hneď niekoľko reklám. Reklama je už finálny produkt, ktorý sa bude zobrazovať používateľom Facebooku. Môžete použiť akýkoľvek typ reklamy: obrázky, text, video alebo priamo výzvu k akcii.

Facebook každoročne prinesie nové zmeny a úpravy, čo sa týka rozhrania pri vytváraní reklám. Ten, kto je dlhoročným  používateľom Facebooku a osobne tam aj vytvára reklamy, určite vie, o čom hovorím. Facebook robí tieto úpravy najmä preto, aby nám zjednodušil a zefektívnil prácu. Preto treba pravidelne sledovať tieto zmeny, aby ste sa tam raz nestratili.

Toto bol krátky súhrn toho ako vyzerá štruktúra reklamnej kampane a postup vytvárania reklám. Aby sme vám uľahčili tento edukačný proces, najbližšie vám ukážeme praktický príklad.