Je jedno či chcete spustiť SEO alebo PPC reklamu, kampane založené na marketingu vo vyhľadávačoch (SEM)  by mali vždy začínať prieskumom kľúčových slov. Tento prieskum je viac menej najdôležitejšou časťou pri SEM. Nie len kvôli tomu, že to dáva akýsi náhľad do myslí vašich zákazníkov, ale taktiež pomáha prekonať medzeru medzi potenciálnymi zákazníkmi a produktami, ktoré hľadajú.

Už viete že prieskum kľúčových slov je podstatný aj pre SEO, aj pre PPC, avšak sú medzi nimi isté rozdiely. PPC je založená na ponúkaní kľúčových slov  v akcii a platení zakaždým, keď niekto klikne na vašu reklamu. Pozícia reklám vo vyhľadávacích výsledkoch je potom závislá od Cost-per-click (CPC- ponúkanie ceny za kliknutie) vynásobené s vaším skóre Quality, ktoré je sčasti tvorené kvalitou reklám, kľúčových slov a vstupných stránok na vašej web stránke. Čím viac sú vaše kľúčové slová reklamných skupín relevantnejšie (navzájom, k reklamám alebo web stránke), tým menej za ne zaplatíte.

Na druhej strane pri SEO, môže trvať niekoľko mesiacov, kým získate vysokú pozíciu na základe špecifických kľúčových slov. Inzerenti môžu zvýšiť túto pozíciu platenej reklamy zvýšením ponúk a Skóre Quality. Cieľom je zvoliť správne kľúčové slová, aby ste nadarmo nemíňali peniaze a nerobili to, čo nenapĺňa vaše podnikateľské ciele.

Popravde veľa ľudí si spája prieskum kľúčových slov len so SEO, no nemali by ste zabúdať aj na prieskum pri PPC. Google odporúča, aby reklamné skupiny pri PPC mali aspoň 10-20 úzko spojených Kľúčových slov. Čím väčší prieskum spravíte, tým lepšie. Našťastie je na trhu mnoho nástrojov, ktoré vám uľahčia zostaviť zoznamy kľúčových slov.

  1. Google´s keyword planner
  2. Google Autocomplete
  3. Übersuggest
  4. Keyword Tool 
  5. WordStream Free Keyword Tool
  6. Keyword EYE (basic)
  7. Keyword Revealer’s Keyword Tool
  8. AdWords Search Terms

Pamätajte, že prieskum kľúčových slov je nepretržitý proces a výber správnych slov môže dopomôcť k veľmi úspešnej kampani.

Ak si neviete poradiť s kľúčovými slovami alebo nastavením PPC či SEO, obráťte sa na nás ASData group. S nami budete vždy medzi prvými priečkami vo vyhľadávaní.