V priebehu niekoľkých rokov sa z Google AdWords stal marketingový nástroj, ktorý pomáha firmám získavať potenciálnych zákazníkov, zvyšovať tržby a dosahovať lepšie postavenie na trhu. Je to mocný a hlavne efektívny nástroj. No mnohí jeho potenciál nevyužívajú naplno.
Objavte teraz s nami 7 nástrojov, ktoré vám ponúka Google AdWords.
Reklamy iba na volanie
V predchádzajúcich článkoch sme vás už uviedli do sveta tohto typu reklám. Nejde o nič iné, ako o reklamu s cieľom kontaktovať firmu pomocou zobrazenia call-to-action „Zavolať / Call“. Tieto reklamy sú vhodné najmä pre firmy, ktoré kladú väčší dôraz na telefónny hovor, než prekliknutie na webovú stránku.
Rozšírenie reklamy
Rozšírenia predstavujú ďalšie možnosti obohatenia reklamy o dodatočné informácie. Nataviť môžete manuálne alebo automatické rozšírenia, ktoré sa od seba odlišujú nastaviteľnosťou a zobrazením. Ich využívaním zvýšite viditeľnosť reklamy a v konečnom dôsledku mieru prekliknutí.
Tu je stručný prehľad rozšírení, ktoré vám Google ponúka:
- rozšírenia o aplikáciu
- rozšírenia o telefonické funkcie
- rozšírenia o adresu
- rozšírenia o recenziu
- rozšírenia o odkazy na podstránky
- rozšírenia o popisy
- automatické: hodnotenia, predošlé návštevy, dynamické odkazy.
Vlastné zoznamy zákazníkov
Ak sa riadite inbound marketingom, určite máte vo svojom počítači pár emailových zoznamov svojich potenciálnych i súčasných zákazníkov. Tie však nemusia zapadať prachom. Využite ich v Google AdWords.
Presmerujte reklamy na užívateľov v sieti Google na základe zoznamov, ktoré ste si vytvorili. Teraz môžete nahrať zoznam e-mailových adries do Google AdWords. Ak sa potom užívateľ prihlási do konta Google, You Tube alebo Gmail, automaticky sa mu zobrazia nastavené reklamy.
Nástroje na prispôsobenie reklám
„Ad customizer“ vám umožní zmeniť text v reklamách na základe toho, čo zákazníci hľadajú, kde, kedy a na akom zariadení. Tento nástroj sa vám určite zíde, ak máte niekoľko produktov v rovnakej kategórii. Pre ne môžete nastaviť združujúci názov. Taktiež bude užitočný pri kampani, ktorá má pevný koniec, kde môžete nastaviť countdown.
Zacielenie podľa záujmov publika
V súčasnej dobe nám reklamné siete ponúkajú rôzne spôsoby cielenia svojich kampaní. Vďaka ktorým dokážeme zacieliť publikum podľa ich záujmov alebo podľa nákupných úmyslov. Tým sa zvyšuje šanca, že vaše reklamy sa budú zobrazovať ľudom, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť nákupnej konverzie.
Propagovanie priameho sťahovania aplikácií
Tieto reklamy majú špecifickú výzvu k akcii, ktorá umožňuje používateľovi kliknúť na tlačidlo a priamo stiahnuť aplikáciu z obchodu do svojho mobilu.
Aplikácia AdWords Editor
Je to bezplatná aplikácia, ktorá vám pomôže spravovať vaše kampane v službe AdWords. Táto funkcia vám pomôže ušetriť čas a uľahčí spravovanie reklám. Práca s aplikáciu je veľmi jednoduchá. Stačí vytvoriť zmeny a potom ich nahrať do služby Adwords.