Google AdWords je marketingový nástroj, ktorý bol vyvinutý na to, aby napomáhal v zobrazovaní reklám a aby propagoval  produkty a služby  online. Google zaznamenáva denne viac než 100 miliónov vyhľadávaní, z čoho môžeme usúdiť, že sa cez Google Adwords  oplatí vytvárať jednoduché a efektívne reklamy. Google AdWords ich priamo zobrazí ľuďom, ktorí hľadajú online informácie spojené s  podnikaním .
Ak ste začínajúci podnikateľ a hľadáte miesto pre vašu reklamu,  Google Adwords je správnym nástrojom. Je vhodný pre všetky typy podnikania a je cenovo nenáročný. AdWords ponúka presné zacielenie, merateľnosť,  obrovský dosah a možnosť dosiahnuť vysokú návratnosť investícií.

Pri správnom nastavení vám AdWords pomôže zvýšiť návštevnosť na vašich stránkach,  či v prevádzkach,  ďalej pomôže zvýšiť predaj a zároveň znížiť náklady. Ak používate AdWords, prečítajte si nasledujúce tipy:

  1. Vyberajte vhodné kľúčové slová

Mali by ste si vyhradiť čas na vypracovanie zoznamu kľúčových slov, vďaka ktorým si vás potenciálni zákazníci budú môcť vyhľadať. Najväčšou chybou je zameriavať sa len na pozitívne kľúčové slovám. Nezabudnite aj na zoznam negatívnych kľúčových slov, ktoré negujú vaše podnikanie  (slová, podľa ktorých nechcete, aby vás našli). Napríklad ak predávate zlaté hodinky, vaším negatívnym slovom bude „striebro“. Obsiahly zoznam kľúčových slov môže zvýšiť návštevnosť a zlepšiť mieru preklikov (CTR).

  1. Zvýšte prirodzenú návštevnosť pomocou PPC reklamy

Spoliehať sa na náhodnú návštevnosť na vašej stránke je veľmi riskantné. Ak sa rozhodnete pre SEO kampaň, potrvá približne 6-12 mesiacov, kým plne pobeží. Naopak pri AdWords kampani budete mať oveľa väčšiu kontrolu nad smerovaním zákazníkov na vašu stránku. Kombináciou oboch metód sa dá zabezpečiť  časté zobrazovanie (prítomnosť) na internete.

  1. Použite „výzvu k akcii” („call to action“)

V úspechu vašej AdWords kampane hrá dôležitú úlohu reklamný text . Mal by byť nekomplikovaný , jednoducho a stroho napísaný, čo povedie k najlepším výsledkom. Pravým kľúčom efektívnej kampane je pridať do reklamného textu  „výzvu k akcii“ . Dajte vašim potenciálnym klientom ten správny podnet k  akcii.

  1. Testujte

AdWords vám dovoľuje testovať nové reklamné texty,  cieľové stránky a dovolí Googlu, aby vám povedal, ktoré z nich fungujú najlepšie. Môžete dokonca testovať pozície, pretože to, že vás zobrazuje na prvom mieste ešte neznamená, že budete mať najviac kliknutí. V niektorých prípadoch majú výsledky  na druhých a tretích pozíciách rovnako veľa kliknutí za nižšiu cenu. Pracovali sme s mnohými klientmi, ktorý ušetrili veľké sumy peňazí len vďaka tomu, že testovali svoje ponuky s AdWords predtým, než ich uviedli na trh.

  1. Sledujte

Je neskutočné, aké množstvo dát  môžete získať z vašich kampaní cez AdWords reporting, Analytics a iné. Efektívnosť každej vyhľadávanej frázy je možné presne sledovať – od najčastejšie vyhľadávaných po najvyššiu konverziu a najziskovejšie vyhľadávané frázy. S týmito vedomosťami viete naštartovať SEO kampaň, ktorá vám pomôže dosiahnuť vysoké priečky v prirodzených vyhľadávaniach za najvýhodnejšie vyhľadávané frázy.