V dnešnej dobe, keď je svet preplnený mnohými druhmi reklamami, je veľmi ťažké vytvoriť výraznú kampaň, ktorá bude hitom sezóny. V počiatkoch Internetu stačilo, ak niekto pridal pár pútavých videí a reklám na Internet, a bola z toho úspešná digitálna kampaň.
Dnes, ak chcú reklamné spoločnosti dosiahnuť rovnaký cieľ, nemôžu sa výhradne zamerať len na videá, ale aj na sociálne média, SEO optimalizáciu, obsahu a PR články, či na články blogoch.
My sme prehľadali web a prinášame vám 5 úspešných digitálnych kampaní rôznych spoločností.
Old Spice
Old spice tvorí originálne reklamy, ktoré dosiahli obrovské vzhliadnutie na celom svete. To bol však len začiatok jeho úspešnosti. Sociálne profily, reklamy, web stránka tvorili integrovanú online prezentáciu v spoločnosti Old Spice. Toto leto dokonca spustili na Instagrame „Choose your own adventure game“.
OREO
Od roku 2013 Oreo ovládlo sociálne médiá. Jedným z dôvodov ich úspechu je rýchlosť, akou vedia pridávať príspevky na sociálne médiá (tweety, posty, obrázky). Využili moment výpadku prúdu na Superbowl v roku 2013, kedy vďaka svojmu príspevkuna Twitter „You can still dunk in the dark“ oslovili veľký počet ľudí.
Doritos
Zbožňujeme kampane, v ktorých je vyobrazený pútavý príbeh. Doritos verí, že hlavnou zložkou úspešnej kampane je zákazník. V posledných rokoch Doritos dalo príležitosť svojim fanúšikom, aby vytvorili reklamu na ich značku a hlavne chips, ktorý nesmie chýbať v žiadnej reklame. Súťažné príspevky boli následne pridané na sociálne siete, kde bolo spustené hlasovanie. Víťazná reklama bola nakoniec prehratá na Superbowle. Je to skvelý príklad zapojenia vlastného zákazníka do procesu tvorby reklamy.
Always
Týmto videom Always ukázal podstatu a prchavosť dievčenskej sebadôvery, keď slečny dosiahnu pubertu. Prostredníctvom rôznych prostriedkov sa masívne snaží naučiť dievčatá si dôverovať. Okrem toho nadviazalo spoluprácu s TED, kde vytvorili sériu náučných prezentácií o sebaistote u mladých žien.
Chipotle
Chipotle okrem toho, že je producentom vynikajúceho burrita, vytvoril kampaň vedúcu k zodpovednosti u jedál a potravín, a ich prednosti v marketingu. Jeho video zaznamenalo obrovský ohlas, vďaka čomu neskôr vytvorili vlastnú sociálnu hru „The Scarecrow“.
https://www.youtube.com/watch?v=lUtnas5ScSE