A/B testovacie nástroje
Myšlienka týchto nástrojov, je vytvoriť dva návrhy a potom ich testovať, aby sa zistilo, ktorý z dvoch verzií je lepší.
Desision – Ak si nie ste istý svojím dizajnovým návrhom, vyskúšajte Desision. Stačí sa spýtať používateľov stránky hocijakú otázku, napríklad typu „Ktorý návrh je podľa vás lepší?“ a čakať na príliv odpovedí. Výhodou nástroja je využívanie chatu pod návrhmi a následne vytvorenú diskusiu môžete pridať na svoju stránku alebo zdieľať priateľom.
Visual website optimizer – Stačí vložiť návrhy svojich stránok a môžete vytvárať testovacie kampane. Celý proces je veľmi rýchly a intuitívny. S týmto nástrojom si viete prispôsobiť a nastaviť testovaciu kampaň, ako napríklad zacielenie správneho segmentu.
Optimizely – Ak chcete vytvárať kampane bez zbytočnej námahy, bude vám vyhovovať Optimizely. Tento nástroj, vďaka svojej využiteľnosti na rôznych zariadeniach, sa stal hitom medzi marketérmi.
Nástroje na testovanie použiteľnosti (Usability testing tools)
Určite si chcete vybudovať dokonalé UX na vašej stránke. V tomto prípade vyskúšajte nástroje, ktoré vám pomôžu identifikovať potreby vašej cieľovej skupiny a ich zmýšľanie. Pokiaľ viete identifikovať, čo chcú vaši zákazníci, a vybudovať medzičlánok založený na týchto inputoch, tak viete vytvoriť dizajn neodolateľný pre publikum. UX testovacie nástroje sú rozdelené do troch skupín: Usability testing tools, DIY (do-it-yourself) services a feedback tools. Zistite, ktorý z nich najviac zainklinuje.
Loop11 – je jednoduchý testovací nástroj, ktorý nevyžaduje, aby ste mali skúsenosti s HTML. Buď použijete predpripravené šablóny alebo si ju môžete vytvoriť sami. Stačí vytvoriť zoznam otázok a následne vybrať ľudí zo svojho zoznamu, ktorí budú na dané otázky odpovedať. Na základe získaných údajov viete vykonať potrebné zmeny v dizajne.
Crowdsourcia – tento nástroj vám pomôže zvýšiť konverzie na vašich stránkach. Vložte svoj návrh na stránku a odborníci z oblasti použiteľnosti a stratégií vám ho zanalyzujú, a poskytnú vám svoj názor, aby ste mohli zlepšiť svoju stránku.
Usability tools – je jeden s najviac používaných UX nástrojov. Obsahuje veľa výkonných funkcií, ktoré vám uľahčia prácu. Tento nástroj umožňuje analyzovať stránky z pohľadu užívateľa. To je veľkou výhodou, pretože budete presne vedieť, aké zmeny treba vykonať, aby ste mohli docieliť vyššie konverzie. Navyše môžete priamo získať spätnú väzbu od ľudí, ktorý navštevujú vašu stránku.
Appsee – Tento nástroj vám pomôže získať cenné vstupné informácie, napríklad ako stránka pôsobí na používateľov. Nástroj obsahuje funkciu užívateľského nahrávania, čiže zaznamenáva akcie používateľov a tým vám dáva potrebné informácie o ich. správaní . Je to vhodný nástroj na zlepšenie celkovej efektívnosti stránky.
Attensee – Attense je v podstate eye-tracking nástroj, vďaka ktorému viete pochopiť ako publikum vníma váš dizajn. Prináša vizuálnu interpretáciu, ako ľudia podvedome vnímajú návrh, čo si všímajú a na čo sa zameriavajú očami. Využíva sa to hlavne pri nastavení bannerových reklám, call to action tlačidlách a iných.
UserVoice – ďalší nástroj vám umožňuje sledovať rôzne aktivity používateľov, kým si prehľadávajú vašu stránku. Tým viete získať priamu spätnú väzbu a hneď odstrániť nedostatky na stránke.
MouseStats – Už z názvu viete určite identifikovať na čom bude tento nástroj založený. MouseStats vám pomáha sledovať aktivity používateľov pomocou pohybu myši. Proces je podobný ako pri eye-trackingu, ale namiesto pohybu očí sa sleduje kurzor myši. Pomocou tohto nástroja viete vyobraziť aktivity používateľovna vašej stránke, vďaka čomu viete, kam sa najviac zameriavajú.
Nestrácajte nádej, toto nie je všetko. V najbližšom článku vám ukážeme poslednú skupinu nástrojov na spoluprácu, pomocou ktorých vylepšíte svoje návrhy a zvýšite konverzie na stránkach.