Čo to tá Landing page vlastne znamená? Zjednodušene povedané je prvou stránkou, s ktorou sa dostane návštevník vašej webstránky do kontaktu. Takisto sa dá považovať aj za akúsi vstupnú bránu k reklame.

Poznáme dva typy: takú, ktorá vyzýva návštevníka ku kúpe a takú, ktorá má za úlohu získať od návštevníka nejaké užitočné informácie.

Čo môže byť návštevníkom na Landing page ponúknuté?

  • rôzne kupóny
  • možnosť sa zaregistrovať na webinár/udalosť
  • stiahnutie si e-booku zdarma
  • registrácia na bezplatný kurz
  • konzultácie
  • odoberanie newsletteru

Čo by dobrej Landing page nemalo chýbať?

1. Headline

Zjednodušene povedané – titulok. Titulok je prvá vec, na ktorú sa návštevník vašej Landing page zameria.Preto by mal výstižne a stručne popísať, čo ponúkate. Nie je na škodu mať aj podnadpis, ktorý podporí to, čo hovorí titulok.

2. Vizuál

Inými slovami obrázok či video, ktorého úlohou je získať si pozornosť návštevníka. Ak si ju získajú, bude sa o vašu ponuku zákazník zaujímať.

3. Call-to-action

Alebo aj výzva k akcii, ktorú chcete aby vaši zákazníci spravili. Väčšinou býva v podobe tlačidiel “show more” a podobne.

4. Výhody

Dobré je, keď Landing page obsahuje aj výhody, ktoré môže váš zákazník získať. Odporúča sa, aby ich bolo 3-5, ale treba sa riadiť hlavne podľa seba.

5. Unique Selling Proposition

Viete čím sa líšite od ostatných? Využite to a dajte o tom svojim zákazníkom vedieť. Zvykne sa využívať aj v nadpise či podnadpise.

6. Mobile friendly version

Viac ako polovica návštevníkov vašej webstránky si ju prezerá na svojich mobiloch. Preto by malo byť samozrejmé, že je vaša stránka dokonale prispôsobená mobilným zariadeniam.

Ako vytvoriť Landing page, ktorá číta myšlienky?

Keď už má vaša Landing page všetko, čo by mala obsahovať, prejdime na zopár tipov, ktoré z nej spravia tú najefektívnejšiu.

1. Vytvorte osobnosť

Všetko to začína vytvorením ideálnej osobnosti. Keď viete, na koho zacieľujete, budete lepšie pripravení vytvoriť Landing page, ktorá s nimi rezonuje. Vaše osobnosti by mali obsahovať demografické informácie, ako je ich bydlisko, vek a pohlavie.

Mali by však ísť ešte ďalej. Ak chcete vytvoriť Landing page na čítanie myslí návštevníkov, musíte vedieť, čo inšpiruje vaše ideálne osoby a v čo dúfajú. Musíte zistiť ich názory a to, ako sa cítia voči konkrétnym nápadom. Keď to urobíte, budete môcť prispôsobiť svoju ponuku tak, aby bola pre nich neodolateľná.

2. Predložte ponuku

Dôvodom, prečo sú vstupné stránky také účinné, je to, že izolujú akciu.Na vstupnej stránke by nemalo byť žiadne menu ani iné odkazy. Všetko by malo návštevníka viesť k dokončeniu akcie, ktorú chcete aby vykonal. Nedávajte svojim návštevníkom výber. Vysvetlite, čo majú robiť. Jedinou možnosťou, ktorú by mali mať, je vykonať alebo nevykonať akciu.

Premýšľajte o tom. Vstupná stránka, ktorá žiada svojich používateľov, aby sa zaregistrovali k odberu newslettera výmenou za nič, veľmi dobre neobstojí.
Prečo? Pretože niet motivácie. Prečo by mal váš návštevník urobiť niečo pre vás bez toho, aby niečo dostal na oplátku? A nie, váš newsletter sám o sebe nestačí na motiváciu. Vytvorenie presvedčivej ponuky však nemusí byť komplikovanou úlohou. Stačí len poskytnúť svojmu publiku niečo, čo skutočne chcú.

3. Napíšte nadpis

Akonáhle budete mať ponuku, musíte začať pracovať na titulku. Nadpis musí byť úchvatný. Je to zvyčajne prvá vec, ktorú uvidí návštevník, takže ju musíte vylepšiť. Nadpis je často rozhodujúcim faktorom toho, či návštevník vykoná akciu alebo nie.

Váš titulok by mal vychádzať z výhod. Musíte presne načrtnúť, čo návštevník získa, keď podnikne požadovanú akciu.

Joanna Wiebe zo spoločnosti Copy Hackers hovorí, že ak sa snažíte nájsť tie správne slová, pozrite sa na jazyk, ktorý vaše publikum používa. Prečo je to efektívne? Pretože ak vo svojom nadpise použijete vlastný jazyk publika, bude s nimi lepšie rezonovať.

4. Vytvorte text

Dobrý text sa predáva. Preto niektoré spoločnosti platia copywriterom tisíce, aby stránku naplnili správnymi slovami. Napísať text na Landing page však nie je také jednoduché, ako písať slová na stránku. Pre vášho cieľového zákazníka musí niečo znamenať. Ako sme už spomínali v nadpise, ak sa snažíte nájsť tie správne slová, použite jazyk, ktorý používajú vaši potenciálni zákazníci.

Všetko to začína nájdením správneho množstva textu. Píšte príliš málo a nebudete mať dostatok slov na to, aby ste vyjadrili pointu. Píšte príliš veľa a stránka sa stane zahlcujúcou. Dĺžka textu, ktorý napíšete, vo všeobecnosti závisí od ponuky. V prípade vecí, ktoré si vyžadujú veľa vysvetlenia a presvedčenia, budete potrebovať viac textu.V prípade vecí, ktoré od návštevníkov vyžadujú, aby vám poskytli viac ako len ich e-mailovú adresu, budete samozrejme potrebovať ďalší text, aby ste sa uistili, že sú k dispozícii všetky potrebné informácie.

5. Používajte vizuálne pomôcky

Vaša Landing page je iba jedna stránka, takže všetko by malo byť k dispozícii z nejakého dôvodu a malo by mať svoj účel. Rovnaké pravidlo platí pre všetky obrázky alebo videá, ktoré používate. Keď pridávate obrázky na svoju vstupnú stránku, mali by ste použiť obrázky, ktoré vašim návštevníkom pomôžu vizualizovať ich život po vykonaní vašej akcie.

Obrázky môžete použiť na usmernenie publika k výzve na akciu. Vďaka obrázkom je vaša ponuka ľudskejšia. Vaše publikum sa nemôže dotknúť ani držať váš produkt, tým pádom by vaša Landing page mala využívať obrázky, ktoré im pomôžu vizualizovať ho.

6. Zahrňte sociálny dôkaz

Pri vytváraní Landing page, ktorá vie čítať myšlienky pochopte, že jedna otázka, ktorú bude mať vaše publikum, je: „Potrebujem to?“ Jedným zo spôsobov, ako čítať ich mysle, je zaoberať sa ich otázkou prostredníctvom konceptu sociálneho dôkazu.

Ľudia sú viac naklonení konať, ak vedia, že iní ľudia rovnako ako oni konali a ťažili z toho.
Použitie sociálneho dôkazu na Landing page poskytuje potenciálnym zákazníkom ďalšiu úroveň dôvery. Majú pocit, že je väčšia pravdepodobnosť, že váš produkt/služba skutočne urobí to, čo hovoríte, pretože uvidia, čo si o tom ostatní myslia.

7. Využite výzvu na akciu

Tlačidlo vašej výzvy na akciu je pravdepodobne najdôležitejší prvok na stránke. Ak vaše publikum nevidí vaše tlačidlo zreteľne, nebude vedieť, čo robiť. Každá Landing page by ho mala mať. Výzva na akciu slúži na usmernenie pozornosti používateľa.

Text tlačidla by sa mal riadiť akciou a mal by sa vzťahovať na dostupnú ponuku. Dobré je, ak je výzva na akciu jediným výrazným tlačidlom na stránke. Veľký úspech má aj nápis „Vyskúšajte 7 dní zadarmo“, ktorý na návštevníka nevyvíja tlak, pretože sa nemusia plne zaviazať k používaniu služby a nebudú im účtované poplatky, ak s ňou nebudú spokojní.

8. Testujte

Ak nemeriate výsledky svojej Landing page, nemáte reálny spôsob, ako pochopiť, či úspešne konvertuje alebo nie. Pomocou nástroja Google Analytics môžete zmerať, koľko návštevníkov prišlo na vašu Landing page a konvertovalo poskytnutím údajov. Pokiaľ sú výsledky zlé, môže to byť kvôli nerelevatným kľúčovým slovám alebo zlému dizajnu.

Je dobré testovať dve verzie Landing page, pretože tým pádom zistíte, čo na ľudí funguje a čo nie. Keď dosiahnete dostatok návštevnosti, uvidíte, čo viedlo k najvyššiemu počtu konverzií a pomocou týchto údajov môžete svoju Landing page neustále vylepšovať.

landing_page

Ako Landing page ešte viac vyšperkovať do dokonalosti?

  • Jednoduchosť. Nie je nič horšie ako preplnená Landing page.
  • Jedna ponuka. Je veľmi dôležité, aby niesla vaša Landing page jednoznačné posolstvo. Ak by ponúk bolo viac, ľudí by to zmiatlo a nemuseli by využiť ani jednu.
  • Nepoužívať bežné obrázky. Nebuďte gýčový. Originálne vizuály prilákajú viac návštevkov, ako tie, ktoré vidia na každom rohu.
  • Formuláre. Nepreháňajte to s nimi a ak už ich máte, zariaďte to, aby neboli príliš dlhé. Nikomu sa nám nechce vypĺňať veľké množstvo nepotrebných informácii.
  • Časovo obmedzené ponuky. Takéto ponuky ľudí viac lákajú k tomu, aby vykonali akcia, pretože ich to podvedome núti poponáhľať sa s objednávkou, aby stihli danú akciu.

Vaša Landing page má za úlohu jediné: vykonanie akcie. Prečo teda nerobiť všetko pre to, aby ste povzbudili svojich návštevníkov, aby podnikli požadované kroky? Všetko to začína plánovaním. Plánovanie sa však začína ešte predtým, ako začnete premýšľať o tom, čo budete mať na svojej vstupnej stránke.

Ak chcete, aby bola úspešná, musíte si prečítať myšlienky svojich potenciálnych zákazníkov.
V podstate musíte svojich zákazníkov skutočne dobre poznať. Akonáhle ich poznáte, budete schopný určiť, ktoré slová, obrázky a úvahy s nimi najviac rezonujú.

Akonáhle začnete používať svoje vlastné nápady na svojej Landing page, miera konverzie sa zvýši. Postupujte podľa osvedčených postupov uvedených v tomto článku, rozvíjajte svoje porozumenie publiku a budete môcť vytvoriť víťazné vstupné stránky pre všetky svoje ponuky.