Sociálna kampaň Filter with no filter: naša nedokonalosť nás robí dokonalými

Sociálna kampaň Instagram

Predprípravu pre kampaň Filter with no filter tvoril instagramový profil Divas filter, ktorý sa javil ako tvorca make up filtrov inšpirovaných svetovými módnymi značkami, napr. Victoria’s secret, Coco Chanel alebo Prada. Filter, na ktorého link sa po pár dňoch objavil v profile, však nespravil nič. Žiadna žena predsa nepotrebuje filter, aby bola krásna. A povedal to aj samotný Instagram – textom, ktorý sa vám po pár sekundách zjavil nad hlavou „You don’t need a filter“.

Sociálna kampaň Instagram

Hlavná časť kampane prebiehala počas dvoch dní. Do nich boli zapojené influencerky Ema Muller a Petra Klimová Dzvoníková, ktoré prostredníctvom svojich instagramových príbehov pomohli dotiahnuť myšlienku bližšie k cieľovej skupine. Najskôr svojim sledovateľkám predstavili ešte pôvodný profil Divas filter a nabádali ich stiahnuť si jednotlivé beauty filtre. Na druhý deň prišlo rozuzlenie. Influencerky filter priamo ukázali, vysvetlili svojim sledovateľkám pointu celej kampane.

Tisíce oslovených dievčat, desiatky príbehov aj Ema Drobná 

Po spustení hlavnej časti kampane sa začali čísla na Instagrame pomaly zvyšovať. Dosiahli výsledok 216 impresií a 1,4 tisíc otvorení linku s filtrom. O pár hodín aplikácia Spark AR Hub, pomocou ktorej bol filter vytvorený, zobrazila nový nárast impresií na 92,3 tisíc a počet stiahnutí filtra sa zastavil na 6 tisíc.

Sociálna kampaň Instagram

Kampaň sa začala šíriť organicky medzi užívateľkami, ktoré zdieľali filter na svojom profile a tým ho propagovali ďalej. Zapojila sa tak Becca z Refresher-u, Michaela Kertézsová z Europa2, či speváčka Ema Drobná.„@filterwithnofilter zdieľa na svojom profile krásnu myšlienku a odporúčam vám si to v tomto svete, kedy sa častokrát na seba pozeráme, že by sme chceli naživo vyzerať ako s filtrom, pozrieť,“ Ivana Turčanová.

Kto určuje naše pocity?

Úlohou kampane bolo rozšíriť medzi mladé dievčatá, že nič z toho nepotrebujú, aby boli krásne, pretože také sú už teraz. Mať nedokonalosti je normálne a nie je chorobou, keď jednoducho nemáme svoj deň. Naše životy sú perfektné také aké sú, sú pestré vďaka našim náladám, vzostupom a pádom, dlhým cestám za našimi snami, poučeniami sa zo skúseností. Kampaň bola ukončená výzvou, aby mladé dievčatá naďalej šírili myšlienku, zdieľali svoje skutočné ja a využívali hashtag #filterwithnofilter.

Za kampaňou Filter with no filter stojí Adela Holubčíková, Valentína Čierna, Denisa Halušková, Martina Vozárová a Monika Pittnerová.

Sociálna kampaň Hľadá sa číslo 10: alkohol za volant nepatrí

Študenti digitálnej marketingovej komunikácie hľadali vážny sociálny problém, na ktorý je potrebné upozorniť a bojovať s ním. Medzi najväčší problém Slovenska, pred ktorým sa mnohokrát zatvárajú oči, je užívanie alkoholu za volantom. Študenti vychádzali zo štatistiky, že každá 10. autonehoda na Slovensku je spôsobená vodičom pod vplyvom alkoholu. Štatistiky taktiež ukázali, že tieto dopravné nehody spôsobujú najviac vodiči vo veku 18-29 rokov.

Ako pristupovali k stratégii?

V Nedeľu 31.5.2020 sa na Instagram stories známych ľudí objavil neznámy post, plná fľaša alkoholu s nápisom #hladasacislo10. Za obdobie 10 dní zaplavovali sociálnu sieť Instagram príspevky fľaše, z ktorej postupne ubúdalo a rozmazávala sa. 40 známych osobností na svojich Instagram stories zdieľali tento post s otázkou ,,Čo sa hľadá?“ ,,Vie niekto o čo ide?“ ,,Čo to môže znamenať?“ Ich sledovatelia sa okamžite zaujímali, čo ten príspevok môže znamenať. Medzičasom sa pridávajú aj neoslovení ľudia, ktorí pridávajú príspevok „Hľadá sa číslo 10“ na svoje Instagram stories a dopisujú k nemu, aby sledovali profil @hladasacislo10 a dozvedia sa viac.

Sociálna kampaň Instagram
Sociálna kampaň Instagram
Sociálna kampaň Instagram

Čo bolo cieľom kampane?

Tematický 10. príspevok, na ktorý už viacerí nedočkavo čakali, vysvetlil zámer študentskej kampane. Dostať do povedomia zdrvujúcu štatistiku, že každá 10. autonehoda na Slovensku je zavinená vodičom pod vplyvom alkoholu. Hosťami digitálneho eventu boli odborníci z občianskeho združenia Slovensko bez drog a neziskovej organizácie Budúcnosť n.o. Na konci kampane sa konal digitálny event, kde mohli ľudia položiť otázky, ktoré ich zaujímali a týkali sa tematiky legálnych a nelegálnych drog. Otázky zodpovedali odborníci zo spomínaných organizácií.

Výsledky kampane a hlavné posolstvo

Profil zasiahol viac ako 50 tisíc ľudí. Dosiahnutých cez 3000 interakcií ľudí a viac ako 350 zdieľaní. „Táto kampaň vznikla s cieľom, aby si ľudia uvedomili problém užívania alkoholu za volantom a začali sa na alkohol pozerať s väčšou vážnosťou a najmä zodpovednosťou. Chceme, aby mladí ľudia požívali alkohol zodpovedne s ohľadom na následky, ktoré sa môžu zo zábavy veľmi rýchlo pretaviť do tragédie.

Za kampaňou Hľadá sa číslo 10 stojí Denisa Szabová, Janka Kucharová, Michal Podskoč, Natália Filkornová, Adriana Récka a Bianka Bugárová.