Ako sa zmenila a prispôsobila digitálna komunikácia v období COVID-9? Akým spôsobom bojujú malé a veľké firmy, aby prežili? Poznačí koronavírus digitálnu komunikáciu budúcnosti?

Sú toto otázky, ktoré si žiadajú odpoveď?

Čo robiť, ak musíte uživiť svoju firmu v tomto období?

Základom je komunikácia. To neznamená, že keď sa teraz celý svet „vypol“ tak musíte aj vy. Dôsledne si skontrolujte, čo publikujete, aký obsah a čo je vhodné, za žiadnych okolností si nerobte srandu. Popremýšľajte ako by ste mohli pomôcť ľuďom v aktuálnej situácii a zverejnite to. V zásade nič neskrývajte, a ak ste aj malá firma, ktorá momentálne na to nemá prostriedky komunikujte, že pomáhate aspoň, tým, že vlastné kampane teraz nie sú tak podstatné ako zdravie ľudí.

Všetko, čo môžete presuňte do onlinu.

Na základe toho, čím disponujete si vyberte a ukážte ľuďom, ako využívať vaše služby aj cez digitál. Ak ste reštaurácia rozvážajte obedné menu prostredníctvom bistro.sk, ak ste kamenný obchod, ktorý nepredával nikdy cez eshop- teraz je ten čas ho naštartovať. Ak ste rozmýšľali o spustení online aplikácie na lepšiu dostupnosť k vašim výrobkom urobte to! Nikdy to nebude vhodnejšie ako dnes.

Aký obsah komunikovať?

Hlavne ponúknite kvalitný obsah k veci. Môžete sa inšpirovať mnohými agentúrami a spoločnosťami ako je napríklad Studio Echt a ich Smesvami.sk, ktorej cieľom je pomôcť podnikateľom prekonať toto obdobie alebo mnohé iné: „Kto pomôže Slovensku“ zbierajúci peniaze na potreby nemocníc a zdravotníkov, #zostaňdoma #staysafe – šíriť hashatgy na Instagrame s ideou ochrany života.

Časopis Forbes Slovensko uverejnil na svojom Instagrame informácie o konaní udalosti koncert proti koronavírusu, ktorý sa uskutočnil online 18.4 2020.

Agentúra Saatchi and Saatchi ponúkla sériu printov na Instagrame, ako zostať „safe“, tým, že rozdelila svoj názov na dva a informovala o bezpečnej vzdialenosti. (stay safe. Self-izolate.)

Online marketingová agentúra Visibility okrem toho, že robí rôzne online webináre ponúkla finančnú pomoc 5 000€ pre tých, ktorí potrebujú pomôcť s online aktivitami pod hashtagom #najdenejlodi.

Nezabúdajte sledovať trendy a vždy sa prispôsobte novej situácii. To, čo platí dnes, nemusí platiť aj zajtra! Buďte flexibilní, inovatívni a vymyslite vždy niečo, čo tu ešte nebolo. Ak viete, že na Youtube nájdete XY videí o cvičení, tak nerobte to isté a spravte napríklad online prenos techniky boxu s Atillom Véghom, na ktorý sa zadarmo len tak nedostanete.

Aká je budúcnosť?

To aká bude budúcnosť o týždeň, mesiac ani rok presne nikto nevie. To, čo ale teraz všetci vieme je, že boj o konkurencieschopnosť v budúcnosti bude onoho silnejší a je lepšie pripraviť sa teraz ako potom hovoriť, že cez karanténu ste nemali možnosť inovovať váš brand.

Zdroj: Instagram.com,Darencurtis.skMarketeris.skVisibility.sk, Blog.Triad.cz